"

2017 - The Year Of Gabrielle Chanel, A Rebel At Heart

петък, 17 октомври 2014 г.

CHANEL n.5- Numero Cinq - premiere partie

История

на създаването на най-голямата парфюмна легенда в света.

 

 Une Femme, Un Destin, Un Parfum

A Woman, А Destiny, А Perfume

Една Жена, Една Съдба, Един Парфюм

 

 N°5 #ТheОneТhatIwant
The World's Most Desirable Fragrancе Ever

Габриел Коко Шанел позира в апартамента си в Париж за първата реклама на своя парфюм, превърнал се във вечен символ на женственост и елегантност:
CHANEL n.5
Gabrielle Bonheur ‘Coco’ 
Chanel 
(родена на 19 август 1883)
е френска модна дизайнерка,
която променя света.

CHANEL No.5 е първият парфюм, който Габриел "Коко" Шанел поръчва да бъде създаден и който тя избира за символ на своята модна къща и стил.
 Този парфюм също така следва да съпровожда винаги нейните рокли и нейната мода.
Композицията на парфюма е дело на дворцовия парфюмерист на
 великоруската императорска фамилия Романови
французинът
Ernest Beaux.



CHANEL No.5 e представен публично
за първи път на
 5 май 1921г.
на първото ревю на Rue Cambon, Paris,
там, където е бутика на Шанел.




Защо точно номер 5?

Когато е на 11 години, Габриел Шанел заедно с двете си сестри, е дадена за отглеждане в манастир.

Габриел Шанел е сираче, чиято майка умира от туберкулоза, и което впоследствие е изоставено от своя баща, въпреки че по-късно Габриел много пъти пререпликира своята история и обикновено разказва за един митичен баща, който е заминал за Америка за да изкара там много пари и който един ден непременно ще се върне и ще вземе своето момиченце при себе си...

В сиропиталището към манастира Aubazine, основано през 12 век и непроменяно оттогава по никакъв начин, Шанел живее изключително суров и много дисциплиниран живот.
В манастира Габриел се научава да шие и да бродира, умения сами по себе си твърде недостатъчни да променят модата и света, но Габриел Коко Шанел прави точно това и то само след няколко години.

Aubazine


От най-ранните дни в манастирското сиропиталище числото 5 придобива изключително мощно асоциативно значение за малката Шанел.

Пътеките към храма в манастира са под формата на номер 5 и малката Шанел ги минава всеки ден по няколко пъти за да изкаже там своите молитви.

Нейният афинитет към магическото число 5 се засилва все повече и от факта, че в градините на манастира само понякога и на много малко места е цъфтяла скалната петлистна роза Cistus.


 От витражите по вратата към олтара на катедралата в абатството Габриел взима и своя знак двете преплетени първи букви на нейното име - CHANEL:


 *******
През 1920 г. великият руски княз Дмитрий Романов, братовчед на убития император Николай II е в Париж, прокуден от своята родина от болшевиките.


Той се запознава с Габриел и между тях започва пламенна любовна история.
Княз Дмитрий Романов е и този, който запознава Габриел "Коко" Шанел с Ернест Бо, дворцовият парфюмерист на императорското семейство Романови.
Габриел "Коко" Шанел и Ернест Бо се срещат в Кан в късната есен на 1920 година. 

Габриел иска парфюм, който да създава усещане за истинска дама и това е задачата, която тя възлага на Ернест Бо.

Великият парфюмерист, създал шедьоври като "Букетът на Императрицата" в чест на Екатерина Велика и предназначен за императрицата майка , приема предизвикателството и представя на Габриел  9 аромата - в кристални шишенца, номерирани от 1 до 5 и от 20 до 24.

Малко отклонение - през годините Ернест Бо създава следните парфюми:

  Bouquet de Napoleon(1912) за руското императорско семейство Романови
  Bouquet de Catherine(1913) за руското императорско семейство Романови
  Rallet Le Gardenia (1920)
  Chanel No.5 (1921) за perfumes Chanel
  Chanel No.22 (1922/1926) за perfumes Chanel
  Cuir de Russie (1924) (marketed from 1927)за perfumes Chanel
  Gardénia (1925) за perfumes Chanel
  Bois des Iles (1926) за perfumes Chanel
  Soir de Paris(1929) за perfumes Bourjois
  Kobako(1936) за perfumes Bourjois
  Premier Muguet(1955)

Габриел избира 5 шишенца, а от тях избира за парфюм, който да бъде нейният подпис този в шишенце номер 5.

Останалите аромати избрани, поръчани и одобрени от самата Габриел Шанел днес са ексклузиви, достъпни само в бутиците на бранда и са както следва:  Chanel 22 - 1922г., Chanel 31 Rue Cambon - 1921 г., Chanel Cuir de Russe -1924 - посветен на великия княз Дмитрий Романов , Chanel Bel Respiro 1920 г.

Но избраникът на самата Габриел Коко Шанел за парфюм , олицетворяващ нейния стил е Номер 5.

Гениална интуиция.

Името, което Габриел дава на парфюма е "Номер 5",  номер 5, защото за Габриел "Коко" Шанел числото 5 означава всичкото добро на света или както казва самата тя - "Аз представям своята колекция винаги на 5 -то число от петия месец на годината, така че нека и парфюмът да се казва номер 5, за да донесе късмет."

Тя представя първото си ревю на 5 май 1921 на Rue Cambon, Paris, а парфюмът, който подарява само на 100 избрани свои гостенки е с име  - Номер 5.

За кратко време този парфюм става легенда. В началото Номер 5 не се продава никъде, той само се подарява и то само на най- любимите клиентки. Почти невъзможно е някоя дама да се сдобие с него освен ако не е сред най-редовните клиентки на модна къща Шанел. Търсенето обаче става толкова настойчиво, че в 1922г. Коко решава да почне да го предлага за покупка в своя бутик в Париж, само там и никъде другаде.

Дизайнът на легендарното шише на номер 5 отново е избран от самата Габриел. Тук има много легенди - някои казват, че то възпроизвежда точно площад Вендом, а други, че напомня с изчистената си кристална форма любимото уиски на най-любимият мъж на Габриел -  captain Arthur Edward "Boy" Capel.

За първата реклама на CHANEL No.5 пред фотообектива застава не друга, а самата тя, Габриел "Коко" Шанел.

В 1924г. Габриел Шанел подписва споразумение с братя Wertheimer, собственици от 1917 на козметичната къща Bourjois и създава корпорация с име "Parfums Chanel". 
The Wertheimers  се съгласяват да предостават пълно финансиране за производство, маркетинг и дистрибуция на Chanel № 5 като Wertheimers получават седемдесет процента от акциите на компанията, а Bader, основател на известния универсален магазин в Париж, Галери Лафайет, получава двадесет процента
За едва десет на сто от акциите, Coco Chanel лицензира името си на "парфюми Chanel" и се отстранява от участие във всички бизнес операции.




 През годините лице на CHANEL No5 стават най-красивите жени и мъже на света, като ето само някои от тях:
 

 Мерилин Монро



Катрин Деньов
  

 Каролин Буке



Никол Кидман


Одри Тоту



и Брад Пит

петлистната роза


От 14 октомври 2014 новото лице на CHANEL No.5 e Жизел Бюндхен.



Очаквайте продължение.


 
  

Няма коментари:

Публикуване на коментар