"

Joie de Vivre Blog - LifeStyle, Travel, Fashion, Art, Beauty, Books, Health, Houses, Gardens, Wellbeing

вторник, 10 май 2016 г.

Facebook налага вътрешна цензура на публикациите, твърдят бивши служители




Бивши служители на Facebook твърдят, че компанията редовно пречи на разпространението на публикации по определени теми от новинарския поток в профилите на потребителите. В обширен репортаж онлайн изданието Gizmodo посочва, че въпросните служители са били част от екипа "новинарски куратори", които определят какво да се вижда в секцията News Feed.


Служителите редовно е трябвало да "спъват" разпространението на новини за Мит Ромни, Ранд Пол, дискусии по косервативни теми и др. Правилото е важало дори и за публикации, които са имали т.нар. органична популярност, т.е. разпространявали са се между потребителите доброволно и в голям обем, а не са платени. Така News Feed на Facebook се е превърнала в своеобразна медиа, която сама определя какво да публикува и какво не, като освен това има вътрешни правила за подходящото съдържание. Gizmodo отбелязва, че Facebook винаги е твърдяла, че News Feed автоматично подбира подходящото за всеки потребител съдържание на базата на неговите интереси и активност.

Бившите служители са поискали анонимност от опасения Facebook да не заведе дело срещу тях. "В зависимост от това кой е на смяна, различни неща биват спирани от разпространение или пък разпространявани още повече", коментира бившият служител. "Когато аз застъпвах смяната, виждах новини за Мит Ромни или Глен Бек например, или други консервативни теми, които колегата е сложил в черния списък, защото не ги е приел като новина или пък е с други възгледи", допълва той.

 Друг бивш "новинарски куратор" също твърди, че подборът на темите е субективен и няма общо с тяхната популярност сред потребителите. Дори е трябвало да се подбират източници на новини, които не са толкова консервативни.

Въпрос на приоритети

Други бивши куратори пък казват, че не знаят подобни действия да са правени съзнателно от служителите. Те обаче потвърждават, че са получавали друг тип инструкции. Например, ако потребителите не обръщат особено внимание на новина, която ръководството на компанията смята за важна, тази новина въпреки това трябва да бъде сложена в списъка с най-популярни и да се появи в профилите на потребителите. Имало е случаи, когато тези "инжектирани" теми след това действително да са се превръщали в най-четените в социалната мрежа. Имало е и разрешение водещите новини на големи медии директно да бъдат слагани в най-четените дори и това да не е така. Служителите дават за пример атаките срещу вестника "Шарли Ебдо" и изчезването на самолета по полет MH370 като два случая, когато новини са били "инжектирани" на челните позиции преди самите потребители да им обърнат внимание.

Първоначално изданието не е получило коментар от Facebook за твърденията на потребителите. Няколко часа след публикуването на репортажа компанията отговори на други издания, сред които TechCrunch, BuzzFeed, The Verge, но не и на Gizmodo.

Говорител на Facebook отхвърля твърденията на репортажа. "Facebook е платформа за всички хора и всички гледни точки. Има строги правила за екипа, който преглежда материалите, за да се гарантира постоянство и неутралност. Правилата не разрешават подтискане на различни политически възгледи нито позволяват приоритизиране на една гледна точка спрямо друга или една медия спрямо друга", казва говорителят на компанията.

Повече по темата можете да прочетете в един много уважаван от мен вестник какъвто е Дневник.

С тази новина днес излезнаха и Reuters и аз я препечатвам в моя блог тъй като и моят личен опит потвърждава изнесените факти, че фейсбук се опитват да манипулират информацията.


Например вчера 9 май, се опитах да изразя уважението си към една дата каквато е 9 май - Денят на победата и която за мен дата, както и за повечето нормални хора по света, е денят на победата на прогресивните сили с основна заслуга на руската армия над фашизма, тоест 9 май е и денят в който хората, които дискриминират други хора, като им поставят жълти звезди и други отличаващи ги белези, са били победени и поставени извън закона.

Какво обаче бе моето учудване и какъв бе моят потрес, когато не успях да публикувам много дълго време абсолютно невинната си и абсолютно неангажираща снимка, изразяваща уважението ми към тази дата.
Накрая все пак успях да я публикувам и след часове проверих фейсбук и бях повторно смаяна когато видях, че статистиката ми отчете, че снимката ми е видяна точно от 2 двама човека - това при положение, че блогът The Lady With The Little Dog има над 11860 органични последователи и че всяка публикация на блога The Lady With The Little Dog обикновено се вижда от 30-50000 човека поне - последователите, тяхните приятели, приятелите на тяхните приятели, знаете какъв е обявения официално принцип за разпространение на информация във фейсбук.

Ще ми е интересно да споделите дали и вие сте се сблъсквали със същото манипулиране на информацията във фейсбук, избирателно приоритизиране, неглижиране и всякакви други опити за манипулации на мнението.



Няма коментари:

Публикуване на коментар