"

The Lady With The Little Dog - Joie de Vivre Blog - LifeStyle, Travel, Fashion, Art, Beauty, Music, Books, Health, Houses, Gardens, Wellbeing

понеделник, 20 април 2015 г.

Kозметични разочарования - Дезодоранти 24 hr/48 hr - Balea, DM


 Днес ще стане дума за това колко опасни могат да бъдат за здравето някои продукти.
 През ранната пролет на 2013 бе открит Мол Парадайс и аз, нали съм блондинка, не пропуснах откриването и влизах навсякъде като си купувах това и онова, влезнах включително и в ДМ. Много харесвам тези дрогерии. Освен дезодорантите си купих от там и други дребни неща за гива с който открих моя блог.
Честно казано не бих си купила никога тези дезодоранти , опитът ми показва, че човек не бива да вярва на чак толкова евтиното, но...преди това се бях здраво начела на много сладникави и пресилено позитивни отзиви в някои български бюти блогове. Не вярвам на реклами , не вярвам на списания и категорично не вярвам на форуми, но като повечето хора вярвам в написаното в блоговете, не на сто процента, но на седемдесет - осемдесет. Защото зад повечето блогове стоят реални хора със своите имена и лица, с реалния си живот, с реалните си проблеми, тоест хора като мен. И след като прочетох хиляди пъти, че тези дезодоранти са хем евтини, хем и много добри, реших да си купя и аз. Какво се случи после можете да прочетете след прекъсването...



След като купих тези дезодоранти, аз ги прибрах в шкафчето и ги забравих. Принципно ползвам за дезодорант - парфюм дезодоранта на Шанел 5, той е много хубав и много мек, но не е някакъв свръх ефективен дезодорант и всъщност не трябва и да бъде - пазете се от прекалено ефективните дезодоранти, това мога да кажа след всичко преживяно. 
Ако се натоварвате физически дезодоранта на Шанел - Шанел 5, определено не върши работа. За моето обичайно ежедневие обаче е идеален.
Но уви, бе ми съдено да преживея голями сътресения, които се случват в живота понякога.
Кучето ми, което бе 15 години част от моето семейство се разболя в късната есен на 2013 и ние с мъжа ми започнахме истинска борба за да му помогнем. Водихме нашата Чара три пъти на ден на инжекции в клиниката, слагахме и системи, съпругът ми се научи  да слага системи, защото вливанията бяха солидни.
Честно казано в този момент забравих и за Шанел 5, забравих за всичко козметично и цялата ми грижа към моята външност се изчерпваше с четката и пастата за зъби, душа и дезодоранта на който попаднах в шкафчето - дезодорантите на които попаднах в шкафчето в този период бяха за нещастие тези на Balea, DM.  

Поради положителните отзиви в българската бюти блогосфера аз изпитвах съвсем наивно доверие към тези продукти. Не съм чела нито какво съдържат, нищо, само забелязах, че най-ефективен е този с лимона. Забелязах също и че спрях напълно да се потя, въпреки, че се движех много, но на този етап не го изтълкувах отрицателно, а напротив.
След което обаче започнаха болките. И не само болки, а изключително силно парене, направо не мога да ви опиша за какво точно ставаше дума и много тежък дискомфорт. До този момент не се бях интересувала от дезодоранти и от техните ефекти върху здравето. Ползвах си моят и толкова. Но болките , които почнах да изпитвам съвсем кратко след ползването на дезодоранта на Balea, DM ме накараха да се поинтересувам и да разбера колко е вредно съдържанието на алуминий в дезодорантите и че алуминий обикновено, всъщност почти винаги се съдържа в т.наречените ефективни дезодоранти, тоест пише ли 48 часа това почти винаги означава - съдържа се алуминий под формата на някаква сол и това не е ясно как точно е отразено на етикета - от дезодорантите показани на снимките алуминий съдържа Fresh Lime, Balea, DM. Тези дезодоранти спират изпотяването, по-точно алуминия спира изпотяването, а то е естествен процес от който организма се нуждае и пълното му спиране може да бъде много, много вредно.  Другите два дезодоранта, показни на снимките, не съдържат алуминий, но съдържат царевично нишесте, което запушва потните жлези и натрупвайки се предизвиква възпаление и невероятни болки. Алуминият също се натрупва в организма и обикновено го намират в туморите при рак на гърдата...
 този дезодорант не съдържа алуминий, но съдържа царевично нишесте, което много успешно запушва потните жлези
 Тъй като болките продължаваха и бяха много сериозни, аз се консултирах с лекар и ми записаха час за мамография, за ултразвук и пълна кръвна картина в болница Токуда. Изследванията бяха отрицателни, но болките не престанаха, въпреки, че аз вече отдавна бях спряла да ползвам дезодорантите на Balea, DM. Но последствията от тяхното ползване не бяха отминали. Всъщност трябваше да мине повече от година след инцидентното им ползване , през която година не съм ползвала въобще дезодоранти, за да може възпалението да отмине, потната жлеза да се отпуши - и да се върна към нормалното си функциониране. Мога да кажа, че усещането беше ужасно и че ме дразнеше дори допирането на плат до подмишницата. Ходих няколко пъти на лекар, защото не можех да повярвам, че един дезодорант ползван десет дни може да ми докара чак такова нещо. Но ето че може.
!този дезодорант съдържа алуминий!

 От тогава съм изключително внимателна към дезодорантите, особено към тези с обещания за 48 часа или за 24 часа и категорично избягвам дезодорантите на Balea, DM. Четох страшно много за дезодорантите и за тяхното влияние върху здравето и съм ужасена от това, което научих - много лекари държат отговорни точно дезодорантите за болести като рак на гърдата. Съдържащите се в тях вредни и неразградими вещества се натрупват  в организма, спират действието на потните жлези, по този начин спират отделянето на токсини и образуват ужасни възпаления.
Така че бъдете внимателни, много внимателни. Аз никога не съм очаквала, че това може да ми се случи. Не купувайте прехвалени , но непроверени продукти, колкото и да са евтини, защото те може да ви излезат накрая много скъпи във всяко отношение. Проверявайте съдържанието на продуктите.


На мен дезодорантите на Balea, DM  ми причиниха изключителна болка и дискомфорт след като ги ползвах за срок от максимум десет дни. Де факто те ми излезнаха много скъпо - стреса, разноските ми за всички изследвания в Токуда в рамките на година, които трябваше да си правя заради ужасните болки , които почнах да изпитвам малко след като ползвах дезодорантите на Balea, DM.
Категорично не ви препоръчвам да използвате тези дезодоранти.
Моят съвет е да сте много внимателни и много отговорни към здравето си и да не вярвате на сладникави положителни ревюта, особено,  когато става дума за съмнително евтини или подарени от пиар с цел реклама продукти. Фирмите, произвеждащи съмнително евтини продукти печелят най-много в козметичната индустрия, точно защото произвеждат евтини продукти, които много често са и некачествени, точно затова са и евтини.
Принципът "Не съм толкова богат, че да купувам евтино" е много добър и придържането към него може да спести много неприятности. Това е истината.
А на момичетата, които пишат нереални сладникави положителни ревюта, за да оправдаят безплатните продукти, които са получили, ще пожелая  да не бъдат толкова безотговорни и толкова безскрупулни. Бих добавила и толкова глупави, защото така нарушават реномето и доброто си име, а това е най-ценното в живота.
Помислете си, че може да ви прочетат доверчиви и честни хора, които ще си купят и ще ползват нещата , които така щедро и без основание сте разхвалвали и които хора може да пострадат и то доста сериозно от това, че са ви се доверили. Също така тези хора никога повече няма да ви вярват.
Искате ли това?

За себе си аз съм направила своя избор - придържам се само към принципите на абсолютната честност. Искам да спя спокойно, а се спи спокойно само с чиста съвест.

Така са ме възпитали моите родители и така смятам да продължа и занапред.

След този случай в който така ужасно пострадах не съм влизала повече в DM, а като видя нещо на което да пише Балея направо ми става лошо. Не казвам, че всичко тяхно е лошо, но не мога да експериментирам след случая с много ефективните, но причиняващи болка и неприятности дезодоранти. Ще продължа темата за дезодорантите по която неволно станах спец и ще ви споделя впечетленията си и за други дезодоранти, които ме разочароваха.Както и за тези от които съм доволна.

Още от безкомпромисната ми рубрика за некачествените продукти и некачествените услуги можете да прочетете:

1. Четките на Sigma - false or truth? - тук
2. Някои магазини за селективна козметика в България и обслужването в тях - тук
3. Парфюмът на Avon Luck - химия, химия, химия и колко вредна може да е тя за здравето - тук
4. Базата сянка Painterly Paint Pot на М.А.С. върши ли наистина работа? -  тук
5. Червилото Arthur Rouge Coco на Chanel подхожда може би, но на кого ли ? - тук



Успешна седмица ви пожелавам!

17 коментара:

  1. Много полезен пост. Аз лично не ползвам никакви дезодоранти или стикове против изпотяване, но много момичета ползват и трябва да са наясно какво могат да си причинят с употребата им. Лично аз започнах да обръщам внимание на съставите на козметичните продукти доста отскоро и честно, почти нищо не разбирам от прочетеното, разпознавам само няколко съставки, масово сочени като "вредни" и "препоръчително да се избягват". Досега не знаех нищо и за алуминия. Благодаря, че сподели своя опит. И наистина е много дразнещо как се хвалят продукти, предоставени от ПР. Има седмици, в които в 8 от 10 блога чета еднакви ревюта за еднакви продукти. Никаква индивидуалност и креативност :(.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, радвам се, че съм полезна.
      Дезодорантите са до таква степен внедрени в културата ни, че едва ли не не може да си вземеш душ без след това да се напръскаш с дезодорант - това обаче може да причини невероятни проблеми, алуминият се съдържа в почти всички ефективни дезодоранти под формата на някаква сол и може и завоалирано да е отразен в съдържанието. Той се натрупва в организма и е намиран в туморите , които се развиват при рак на гърдата.Но не само той е проблема - в дезодорантите дори и най-биото, аз ползвах в този период какви ли не видове вкл и т.нар. био се съдържат какви ли не нишестета, които запушват потните жлези и с това причиняват огромни проблеми на организма.
      Дезодорантите на Балея, ДМ специално са много агресивни.

      Изтриване
  2. И аз избягвам всичко с алуминий, защото е силно токсичен и се натрупва... и има съмнения, че е свързан с Алцхаймер, но не съм съгласна, че всички евтини дезодоранти са боклуци. Любимите ми дезодоранти струват 2€ и си ги избирах много внимателно по състава.
    От друга страна ползвала съм дезодорант на Balea и го спрях именно заради съмнителният състав, но не съм имала никакъв проблем с него, затова не смятам, че някой, който ги е похвалил със сигурност реално не е бил доволен. Незнанието не го оправдавам, но не е реалстично да се очаква всички блогъри да са биолози и химици.
    Предпочитам да се доверявам на собствените си познания, защото такава ми е специалността в университета отколкото на блогърка със съвсем различно образование и си спестявам доста разочарования по този начин.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не съм написала, че всички евтини дезодоранти са боклуци, а само, че много по -вероятно е сред тях да има боклуци съдържащи вредни съставки.
      Похвалването е едно, но прекаленото сладникаво разхвалване. което пряко граничи с лъжата е съвсем друго. Не мисля, че това, че някой е повярвал на дадена публикация е лошо, мисля, че е лошо да се пишат лъжи. Накратко мисля, че упоменаването, че продуктът, подложен на хвалби е получен от пиар е коректно и задължително.Това е лампичката, която светва и пази читателя от заблуди.
      Блоговете затова и съществуват - за да дават по възможност максимално реални мнения.Тези, които го правят имат читатели, които им вярват.

      Изтриване
  3. Преди време и аз използвах дезодорантите на Балеа (точно този с кокоса) - определено имаше ефект, но именно заради алуминия се отказах от него..
    Забелязах обаче, че от Балеа са променили състава на дезодорантите си и вече са без алуминий - пише го на стикер върху капачките :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С алуминий са всички ефективни дезодоранти, тоест такива дето траят 48 часа, защо е необходимо толкова да траят не знам. Всички такива дезодоранти са основани на принципа на спиране на действието на потните жлези, което е много вредно за здравето.
      Останалите съдържат царевично нишесте, защото това е най-евтино и направо запушват пори, жлези и т.н.
      Като цяло вредата върху здравето е огромна. За съжаление много от нас разбират всичко това едва , когато почне болката.
      Не пожелавам на никого да изпита това, което аз изпитах. Точно затова съм написала тази статия. Мисля я от много време.

      Изтриване
  4. Два от споменатите дезодоранти съм ги ползвала и аз, но не никога не бих повторила. най-прозаичната причина- нито ми пазеха достатъчно добре от изпотяване, нито миришеха добре. Даже, само след няколко часа миришеха направо отвратително. Други проблеми с тях не съм имала (слава Богу) и все още понякога ползвам едно мини на Balea за в чантата- той поне мирише свежо . Никога не съм чела някакви супер хвалебтвени ревюта за тях, случайно ги купих. Хубаво е да се следи и за опасни съставки, но винаги с едно наум- какви са били изследванията, как са правени, на каква база са извлечени "доказателствата" (често после ползвани за scare-crow и маркетиране на "подходящи и полезни" продукти) Четох специлано за изследвания за натрупването на алуминий и парабени в туморите- ами доста пробойни има в твърденията им и начина/база на изследване. Но е хубаво човек да следи тия работи, щом касае здравето ни :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не мога да кажа, че до момента в който ми се случи съм се замисляла особено върху дезодорантите. Но когато ти се случи, след всички болки, изследвания и прочее ставаш внимателен и почваш да разбираш колко може да бъде вредна козметиката, евтината козметика. Ще продължа с публикациите за вредата от дезодорантите, защото сама се убедих в нея. Аз съм човек , който винаги е ползвал дезодоранти - душ, дезодорант - пълна жертва на системата. До болката...Абсолютно съм убедена, че дезодорантите с алуминий са вредни - буквално го изпитах върху себе си. Както и тези с царевично нишесте, а точно това са по-евтините дезодоранти. Предполагам, че дезодорантите на Балея, ДМ, са изключително агресивни, те са някак си и под голямо налягане, въобще ужас. Относно сладникавите публикации - аз, разбира се, мога да дам линк към тях и наистина не ми харесва това прекомерно сладникаво описание , което внушава - купи, купи, купи. Хубаво купи, а после?А после се чуди какво да правиш. Мисля, че е необходима отговорност.

      Изтриване
    2. в ролоните като цяло май по-рядко се срещат тези най-вредните състваки, които се срещат в спрейовете. лошото е, че те пък съвсем имам чувството, че не помагат при изпотяване :/

      Изтриване
    3. За съжаление и ролоните съдържат алуминий, общо взето всички ефективни дезодоранти осигуряващи дълговремена защита от изпотяване съдържат алуминий - това обаче може да не е отразено достатъчно ясно в съдържанието , тъй като алуминия в дезодорантите е под формата на различни алуминиеви соли, като всички са вредни и неразградими.
      Единствено положително за ролоните е че не съдържат алкохол и не са под налягане.
      Като цяло най-вредни са високоефективните дезодоранти.

      Изтриване
  5. Светле, много благодаря за този пост, беше изключително полезен за мен. Веднага казвам и защо: 1) чела съм статии за вредните съставки на дезод./стикове/спрейове, рол-он и прочие, но никога не се замислях реално върху проблема, който те могат да ми причинят. Казвам "ми", на мен, защото имам чувството, че тогава се включва алармата за самосъхранение.(въпреки че, винаги съм се грижила за здравето си) 2) четейки за проблемите, който са причинили на теб, и как любимият ми Виши е с 48 часова защита, просто лошо ми стана. Днес бях в ДМ, и без да помня наизуст съставките, които ти си изредила, просто взех един дез.Балеа и започнах сравненията. Бях запомнила и "нишесте", който при състава реших, че е глицерин, който запушва порите...и така ...започна се едно дълго сравняване на етикети, без алкохол, без алуминии, без изкуствени съставки и без глицерин. От 40-50 вида от всичките по-горе изброени, се спрях на марка, която никога не съм загледала 8х4, рол-он, струва 1,60 евро и под шапката на Нивеа /въпреки, че с техният бранд, съставът е различен/. Това е, аз ти Благодаря още веднъж за темата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм полезна. Аз лично съм от бившите фенове на дезодорантите. Човек не се замисля много-много, докато не изпита всичко на собствения си гръб.

      Изтриване
  6. Светлана, би ли препоръчала някоя марка - като по-малкото зло :-) и какво според теб е добро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добро е минималното използване на евтина козметика тък като в повечето случаи тя има компромисни съставки в най-добрия вариант, и откровено вредни съставки в обичайния.

      Изтриване
  7. В добавка на предния ми пост по-горе - ако някой е имал болезнена бучка в гърдата, ще ме разбере колко е важно вредността на продуктите, които използваме.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бих препоръчала минимално използване на дезодоранти и избягването им винаги, когато това е възможно.
      Душ. По-често.
      Мисля също, че дезодорантите предизвикват потене.
      След целия изживян ужас с дезодорантите аз ползвам дезодорант на Vichy, когато се налага и това е - рол он без алуминий, за чувствителна кожа.
      И парфюм.

      Изтриване
  8. Аз съм голям ползвател на дезодоранти и май трябва много да се замисля какво правя със своето здраве.

    ОтговорИзтриване