"

The Lady With The Little Dog - Joie de Vivre Blog - LifeStyle, Travel, Fashion, Art, Beauty, Music, Books, Health, Houses, Gardens, Wellbeing

неделя, 30 март 2014 г.

Козметични разочарования -магазините за хай-енд козметика в България - или - Помощ!Помощ!Обслужват ни!



Здравейте прекрасни,

разкошен неделен ден, предполагам сте се разходили някъде навън сред красивата , вълшебна и зелена пролет и сте отпочинали, свежи и в чудесна кондиция.

Днешната тема ще бъде леко негативна, но надявам се пък да е много полезна за вас и да предпази вас, моите читателки от излишни разходи и от отрицателни емоции.

Money for Nothing или Money for Value са парите похарчени за козметика?
Отговорът, както се оказва, зависи и от мястото от което пазарувате.


*******

Разочарована съм от някои магазини, които продават хай-енд козметика в България.


И ще ви разкажа защо.


Да започнем:

1.


За съжаление трябва да започна с любимата ми (любима, но само когато не е в България) Сефора България, която този път постави рекорд по лошо обслужване и затова е първа в списъка:)


Март 2014 посетих Сефора в мол Парадайс и си купих две палитри на Chanel от новия вид, като платих с карта.

Каква бе изненадата ми обаче, когато малко по-късно вечерта вече в ресторанта извадих двете бележки - касовата и банковата и се оказа, че те са на различна стойност?!

Като разликата между двете бе 130 лв - тоест от картата ми Сефора ( а по точно нейна касиерка) бе изтеглила 130 лв в повече. На касовата бележка, която ми бе прихваната отгоре сумата бе тази за продуктите, които аз реално съм купила. Но банковата бе с 130 лв отгоре - а това са изтеглените от сметката ми в действителност пари.

Нямах време да се разправям с изясняване на такива неща същата вечер, а и в следващите 10 дни, понеже пътувах.

Но, разбира се, не съм забравила и при първа възможност отидох до Мол Парадайс за да изясним грешката, недоразумението или каквото беше това там.

Наистина през цялото време все пак очаквах асистентките на Сефора да ми се обадят и да ме информират за грешката си и да ми възстановят изтеглените от тях в повече 130 лв., тъй като платих с карта и това бе напълно възможно за изпълнение, но това не се случи.

Едва след като отидох лично до Сефора, Мол Парадайс парите ми бяха възстановени, но фактът , че трябваше лично да отида за да бъде всичко уредено остави безспорно лошо и горчиво впечетление в мен. Не се е стигало до скандал, само това оставаше, напротив касиерките бяха запознати, което явно означава, че са знаели за грешката и ми бяха върнати парите, но цели десет дена бездействие и изчакване дали съм разбрала или не съм разбрала какво се е случило, са си цели десет дена бездействие и изчакване. Също така не си мислете, че някой си направи труда да ми се извини. Нищо подобно. Даже напротив. Отношението на продавачките бе пропито с много и най-разнообразни нюанси на наглост и арогантност.

Много се надявам случката да е била изолиран и нелеп инцидент. Но

изводът ми е :

Винаги проверявайте и сравнявайте двете бележки - банкова и касова, когато пазарувате в магазин за селективна козметика. Бележките трябва да са еднакви , както ви шепне теорията, но както сочи практиката - цифрите в тях може и да са твърде различни.



2.


На второ място поставям Прити Шоп, The Mall.
Но ако трябва да бъда точна Прити Шоп, и то конкретно този в The Mall - заслужава първо място в класацията "Най-лошо място за пазаруване на селективна козметика в България".

Това е заслуга изцяло на асистентката или може би управителка? там , ?!кой знае?!, ще я спомена по име, за да е ясно точно за коя става дума - Инес.

Влезнах в Прити Шоп, The Mall за да проверя дали една рядко срещана палитра на Шанел не е останала в магазините за козметика на територията на България, което е често  явление тъй като хай-енд козметиката се продава слабо и много пъти е лесно да се намерят неща, които са отдавна разпродадени. Смятах да тествам палитрата и да я закупя евентуално.

Какво обаче се случи?

Пристъпих към тестерите и вдигнах ръка да пробвам.......В този момент се чу див рев и неистов хистеричен крясък прокънтя из целия магазин - "НЕ!!!Не пипай тестерите!( забележете на "ти") Те могат да се счупят!"
Да ви кажа никога не ми се е случвало подобно нещо.
Никъде никой не ми е забранявал да пипам тестери. Нали тестерите в козметиката и парфюмерията са точно затова - да позволят на клиентите да изпробват продуктите.
Никъде не ми е държан подобен тон. 
Никога не съм попадала на толкова зле възпитана и толкова истерична продавачка. Наистина до този момент бях предпочитала предимно да си пазарувам козметика от чужбина, но човек, като си направи блог и почва да поема разни рискове и да обикаля и чужди магазини на родна територия...та в продължение на две-три години системно пазаруване в магазините за хай-енд козметика в България насъбрах много горчив или смешен, според гледната точка, опит, който съвсем не се изчерпва с тази публикация, а е всеобхватен и много обширен - ще трябва да ви го разкажа по нататък - има много да се смеем. Истината е, че продавачките са много зле възпитани и още по-зле са обучени. И не е само в тях проблема, разбира се. Де да беше само в тях.


Но да се върна на случката в Прити Шоп, Дь Мол. За тестване и проби въобще не стана въпрос. Аз напуснах магазина и повече не съм и влизала в това място. И вас не съветвам. Всичко, което се продава там е на практика много лесно достъпно навсякъде,  да си кажем истината - никой никъде не се избива да си купува скъпа козметика. Освен това  навсякъде другаде и цените са много по-добри. Затова не случайно магазините за хай козметика намиращи се на територията на България са така печално празни.

Какъв е изводът ?

Не влизайте в Прити Шоп, The Mall. Това може да бъде много опасно за доброто ви настроение. Освен това там няма да ви разрешат дори да тествате. Ама в никакъв случай - как така ще тествате? А ако счупите мострата от която продавачката се гримира, после какво?




3.


Следващото място в което трябва да бъдете особено внимателни са т.нар. Бюти Зони.

Там наистина никой няма да ви крещи, въпреки, че това също е възможно, но отново няма да ви бъде разрешено да пипате тестерите - в много от магазините на територията на България, които са за селективна козметика тестерите не се пипат и това е по подразбиране:) Не е ясно защо не се позволява да се пипат тестерите, които всъщност са точно затова - за тестване, но тестерите тук, в България не се пипат и точка. Те са само за да се гримират консултантките на спокойствие. За клиентите е забранено.

Внимавайте обаче с покупките.

Рискувате да ви продадат използван или зле съхраняван продукт.

На мен това ми се случи три пъти и не мога вече да го приема като нещо, което е случайно.

Съвсем наскоро в Бюти Зоната в Сити Център, София ми продадоха използван руж на Герлен. Ружът бе с липсващ вътрешен предпазител и по него съвсем отчетливо имаше следи от ползване с четка.

Втори път в Бюти зоната в Мол Сердика, София ми продадоха най-новата палитра сенки на Clarins за Пролет 2014, която обаче бе съхранявана в лоши условия и бе вече овлажнена, като дори имаше специфичен мирис на мухъл. Честно казано, това много ме огорчи.

И трети път в Бюти зоната в Гранд Мол, Варна ми продадоха продукти на Lancome за сваляне на грим, които очевидно не бяха вече в срока си на годност и бяха с влошен мирис, влошена консистенция и много странен цвят. Но това не е никак чудно, защото ми е направило впечетление, че там никога не пускат климатик, дори и в жегите. Пестят.


Така че изводът ми е:

Внимателно проверявайте продуктите, които купувате от магазин за хай-енд козметика - колкото и да ми е мъчно да го кажа, но тук в България продуктите от хай-енд козметиката могат да бъдат неглижирани и зле съхранявани и поради това с влошени качества, могат да бъдат вече отваряни и употребявани, уж "деликатно" или може отдавна да не са в срока си на годност.

Също така от пазаруването ми и сравняването с други магазини в света останах с впечетление, че:

Хай - енд козметиката в магазините в България е с необосновано завишени цени спрямо цените на същите тези продукти в Америка и в Европа. 

Нямам представа защо това е така, но фактът остава факт - не съм се занимавала да гледам кои са вносителите и защо това е така, но както казах фактът остава факт. Това особено касае всички продукти на Есте Лаудер и на Шисейдо - само за пример - лаковете на Естее са 14,5 GBP в Англия, докато в България са доста по-скъпи - всеки може да си направи сметката и да види разликата. Аз съм си пазарувала Естее Лаудер в Америка, както и тук и - как да го кажа по-меко?- сравнението не е в полза на магазините на територията на България. Естее Лаудер е бранд отличаващ се с много добра и много гъвкава ценова политика, с много добро, даже отлично отношение към клиентите си, но това по никакъв начин не се долавя тук, в магазините на територията на България - напротив съдейки по цените на козметиката на Естее Лаудер в България човек остава с впечетление, че Естее е бранд по-скъп или също толкова скъп колкото Диор и  Шанел, а това не е така и по-скоро важи само за два бранда на Естее - за Том Форд и за Ла Мер, но не и за козметика брандирана като Естее Лаудер.

Guerlain тук в България, според мен, също е със завишени цени.

Не по-малко завишени са и цените на лакове за нокти от про сериите - Zoya, China Glaze, Orly, Ciate и OPI.

Така, че те също не си струва да бъдат купувани от България - предполагам това на повечето ми читателки е ясно. А сайтовете доставят бързо и навсякъде, и така трябва - 21 век сме.


В  някои магазини ( в повечето) за селективна козметика, намиращи се на територията на България,  не се дават мостри и шансът ви да откриете кой точно фдт, пудра и т.н. ви подхожда или кой точно крем е наистина за вас, е минимален. А фдт се купува само след като го видите как ви стои на ярка дневна светлина. Той трябва да бъде втора кожа, а не да ви реже главата и да я отделя цветово от тялото. Крем също се купува едва след като сте го тествали поне две седмици. Другото е неразумно поведение, а аз не ви съветвам да имате неразумно поведение.

Тези странни явления са строго специфични за магазините за козметика, които са на бг пазара, не знам български ли са тези магазини или какви по-точно всъщност са.

След всичко това, аз вече ще предпочета да пазарувам предимно он лайн от чуждите магазини за хай-енд козметика и от free shop -овете по летищата, където всичко е истинско, няма ментета и разредени лакове за нокти, отваряни кремове, и които магазини са и с най-добрите цени. И при които магазини двете бележки - касова и банкова показват винаги една и съща стойност - нещо много важно. Препоръчвам същото и на вас -  free shop-овете по летищата са най-доброто място за пазаруване на козметика и парфюми, като това важи особено и за бялата козметика, поради големия трафик в магазините на летищата никога не можете да попаднете на задържал се твърде дълго крем. Брандовете дават специални цени на летищата и специални цени на авиокомпаниите, да не говорим, че правят специални и изключително качествени и уникални продукти, които са отново единствено и само за летищата и за авиокомпаниите.

Другата отлична алтернатива за пазаруване на козметика е он лайн от сайтовете на големите и доказани магазини - Feelunique, Harrods, Selfridges, Net-a-Porter, House of Fraser, Lookfantastic, Sephora France, Sephora Italy, Douglas Deutschland - изборът на практика он лайн е абсолютно неограничен - можете да избирате от всички брандове, както и от цялата линия на всеки конкретен бранд, а не между два-три продукта, цените са наистина изгодни, доставката е много бърза и прекрасна - всичко е опаковано толкова добре, че нищо лошо не може да се случи на вашите покупки, и накрая и нещо много важно - комфортът от покупката е налице - куриерът пристига до вратата ви, вежлив и мил, пакетчето е стилно и придружено със задължителната картичка с благодарност. Защото така се прави.

А сега да кажа и моята оценка на клиент, който наистина много е пазарувал в българските магазини преди окончателно да му писне и да се откаже.

Оценката ми за търговската услуга, предлагана в посочените от мен по-горе в публикацията магазини за хай-енд козметика в България, е:


 слаб (2), съжалявам.


А вашият опит с магазините за селективна козметика, намиращи се на територията на България, какъв е - доволни ли сте или по-скоро сте фрустирани и разочаровани?

17 коментара:

  1. Аз от Варна съм раздвоена,в същия Бюти зон две от продавачките бяха супер невежи. Отидох да купувам подарък и търсех парфюм,исках новият тогава на Галиано а тя ме заведе при тези на Армани и аз О_o. После реших да разгледам декоративната козметика и една от продавачките вървеше след мен,тъй като се подразних и я попитах дали иска да ми каже нещо и защо върви след мен??! Тя не успя да роди отговор и замина. Купих парфюма (205 лева) и дори и един тестер не ми дадоха. Обаче в Долче вита на центъра на Варна (не знам дали го знаеш) мацките са супер услужливи,пак съм за подарък с брат ми и мъжът ми изпробвахме 100 парфюма,аз с едното момиче отворихме приказка за декоративната козметика,като през това време другата продавачка обслужи поне 2 клиента. През цялото време престой в магазина бяха усмихнати и супер любезни.Купихме накрая каквото там купувахме,направиха ни подаръчна опаковка..останаха ми очите..страхотна. Подариха ни тестери на парфюми поне 10,после комплект с мини сайз на Ланком бяла козметика и не си спомням,но имаше и други неща. Примерно тук в Италия,където живея аз ходя от години в две Сепфори и 1 Дъглас и ме познават,никога не съм имала лошо отношение,но и тук са много некомпетентни. Пазарувай си от чужбина подобна козметика и няма да имаш подобни негативни емоции. п.с Ако бях на теб със сигурност щях да направя скандал и искам да говоря с управитела на магазина. Не разбрах за тези употребяваните продукти не отиде ли да ги върнеш??? Какво се случи??

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :))
      Аз също дълги години пазарувах козметика само от чужбина, но откакто се отвориха моловете реших да пробвам не се ли е променило нещо на българския пазар и не са ли станали мааалко поне по-добре нещата.
      За съжаление установих , че не.
      Тук е истинско проклятие да станеш редовен клиент , защото се мисли, че ти едва ли не късаш левове от дърветата и не си правиш сметката и се почва с номерата.
      Навсякъде колкото повече си купил толкова по екстри и бонуси получаваш, тук обратното - почват да ти завишават сметката.
      Върнах ружа , разбира се. Както и сенките. А също и продуктите на Ланком.
      Не ми се е налагало да дигам скандали, но не ми е приятно да откривам, че ружът ми е ползван или пък че тоалетното мляко за разгримиране на Ланком е с изтекъл срок на годност и мирише на гранясало. Най-много ме учуди палитрата на Клоранс - наистина не разбирам при какви условия се съхраняват продуктите в Бюти зоната че тази съвсем нова палитра бе вече успяла да мухляса. Нея даже не я и върнах, а ми седи в къщи като пример на бг обслужване заедно с касовата бележка.
      Просто аз като отивам да си купувам козметика искам да ми е приятно, предполагам всички жени сме така, а не да се връщам по два пъти за една покупка - дали защото продуктът е вече компрометиран или защото са ми изтеглили повече пари от картата.
      Това досега не ми се е случвало, когато съм пазарувала онлайн от доказали себе си и утвърдени магазини като Хародс, Селфриджис, Сакс и т.н.
      А пък пазаруването на живо е истинско удоволствие от такива магазини.
      Освен това ми е направило впечетление, че в места като Хародс, Галерия Лафайет, Ел Корте Инглезе асистентките са невероятно компетентни и да се общува дори само с тях е удоволствие.

      Изтриване
  2. Много полезна статия, която изчетох с интерес. Досега не съм пазарувала от high-end козметиката, но направо се втрещих като прочетох за какво обслужване става въпрос. Това което най-малко мога да си обясня е проблема с тестерите?? Нали затова са тестери- да се тестват?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Според мен липсва обучение на персонала и това води до неадекватното поведение.
      Не случайно в България хай енд козметиката се продава слабо, при това обслужване няма как да е иначе.
      Наскоро влезнах да си похарча ваучер и имам пресни впечетления - невежество съчетано с липса на елементарна култура- така бих описала голяма част от персонала в споменатите магазини.
      Има и радващи изключения, разбира се, но те са толкова редки, че само потвърждават правилото.

      Изтриване
  3. Много полезно и съм съгласна! Но това за тестерите направо ме смая...що за глупост? Да не се пипат тестерите.. а какво да ги правим, да ги снимаме ли? Жалко...Относно цените съм зъбелязала, че всичко е завишено поне двойно.

    bbrillliantt.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това за тестерите е наистина небивала глупост, въобще как да се купува селективна козметика без тестване?

      Изтриване
  4. Точно преди седмица се сдобих с куфарчето на Есте Лаудер от бутика на Есте Лаудер и Клиник в Сердика Център.
    Един от продуктите е възстановяващ крем в малък размер от 7 мл. Него чак днес го отворих (съжалявам, че не го отворих веднага) и ми стана неприятно, като видях, че част (около 1/4 - 1/5) от съдържанието изглежда липсващо, сякаш е изгребано вертикално с шпатулка.
    При теб как изглежда? Питам те,защото знам,че и ти си се сдобила със същото куфарче съвсем скоро:))
    Допускам, разбира се,че и заради легналото положение на кутийката може да изглежда така,не знам...
    Представям си колко дребнава бих изглеждала ако отида да се разправям заради една миниатюра,но това са 160 лв все пак... Освен това е минала една седмица от покупката, консултантките спокойно могат да възразят,че аз съм го ползвала и сега ги заблуждавам (а това не е така)...
    Иначе останалото съдържание от куфарчето си е наред.
    Ти как би постъпила? Твоето мнение е от значение за мен:))
    Поздрави, Петя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мисля, че е се е получило от легналото положение на кутията.
      Ти си прецени сама, но мисля, че най-вероятно това е причината.
      Аз като пътувам и козметиката ми придобива най-разнообразни и даже причудливи форми , а съм с твърд куфар и би трябвало сътресенията да са минимални , но ...
      Взела си куфарчето на прекрасна цена:)Поздрави:)

      Изтриване
    2. Много ти благодаря за бързия отговор:) Не знаех какво да мисля и веднага се сетих за тази твоя публикация:) Всичко най-добро ти пожелавам:))

      Изтриване
    3. Ами правилно си постъпила, човек трябва да е внимателен. В България всичко е такава шуробаджанащина, че понятието редовен клиент не може да почне да съществува. И затова трябва да си внимателен. особено пък ако си редовен клиент.
      На много места в България на редовният клиент се гледа като на някакъв особняк, който непременно трябва да бъде оскубан, одран и да му бъде пробутано нещо старо и негодно.
      Аз съм много ведра личност като характер, но щом някои шопинги в Бг успяват да помрачат дори моето настроение, смятай.
      Все пак мисля, че с куфарчето на Естее Лаудер не може да има проблем. Естее са много отговорни към клиентите си, всъщност всички хай фирми са така, просто не знаят какво се случва тук.
      Та ти превантивно си внимавай.:)

      Изтриване
  5. Много точни наблюдения- най-обидно за мен е това следене по петите, много неудобно ми става,натоварвам се и веднага напускам.

    ОтговорИзтриване
  6. Много точни наблюдения- най-обидно за мен е това следене по петите, много неудобно ми става,натоварвам се и веднага напускам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А да:)))Това е много смешно, аз не съм виждала бодигарди никъде другаде в света:)Но всъщност на Запад те са елегантно облечени мъже и въобще не ги асоциираш с наш'те селчовци:)
      Смешно е, защото в България не се продава никаква чак толкова ексклузивна или скъпа козметика.Липсват много хай брандове.Продават се най-обикновени нещица с които западните магазини са заляти и никой там не прави ажиотажи и циркове.
      Аз съм решила въпроса за себе си като категорично ( имах един по-колеблив период в който все пак нешо купувах) избягвам да купувам каквото и да е било от български магазини - че то какво ни е наред, та търговията да е :)Пропуските са хиляди - отворени кремове, липса на хигиена, мен лично най-много ме дразни пълната липса на хигиена - защо не чистят тези хора?Толкова ли е сложно да има чистота?
      Другото което ме дразни са лепнатите огромни бг етикети - нямат отлепяне и премахване, ужас, а са толкова грозни, да не говорим, че ги слагат навред и по много.И не е само козметиката на това дередже.Всичко.
      Затова вече
      даже хляба си купувам от Березка или от Италианските магазини, слава Богу все повече стават и едните и другите. Също до нас има гръцка сладкарница и там правят страаахотен хляб, гръцки.
      Няма даже хубав бг хляб, отврат е. И с всичко е така. Медът? Отвратителен. Кашкавалът? Потресаващо зле е , зрее ли , не зрее ли, но е зле.

      Изтриване
  7. Много точна статия!
    Поздравления за авторката за смелостта - и не са само козметичните магазини, а е навсякъде. Аз наскоро купих без да знам и предполагам термо клин на продавачката.
    Беше навалица докато пазарувах и не погледнах касовата бележка докато бях в магазина. Погледнах после - между покупките ми се мъдри термо клин, който въобще не съм купувала:(Мярка "XS", а аз съм висока и съм си "L". Момичето, което продаваше беше нисичко и дребничко.Но да ми е за урок! Вече ще си чета бележките и ще си отварям очите на четири, когато купувам каквото и да е в България. Не съм толкова богата,че да пазарувам на продавачките!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасна и вярна публикация - право в целта!Точно така е положението в България - мърляви магазини, които даже леко или силно намирисват и мърляви зле възпитани продавачки ли са, асистентки ли са, консултантки ли - никой не знае.
    Във всеки случай това вече може да бъде много лесно избегнато при промоционалните цени на самолетните билети достикащи 8 - 10 евро, за справка сайта на Ryanair, компанията работи и с хотели и може даже да стигне до 0 евро на билет за някои хотел. И отиваш за уикенда до Милано, Рим, Атина, Франкфурт, Мадрид, Брюксел, Лисабон или Лондон и хем разглеждаш, хем пазаруваш, каквото искаш на добри цени и оригинали, а не ментета.Нашите тук вече са направо смешни, безмерно изостанали и назадничави, живеят в ранния капитализъм, когато нямаше още нищо по магазините и всичко беше дефицит, явно не разбират, че светът много се промени с навлизането на лоукост компаниите, с онлайн пазаруването, с огромните шопинг центрове, предлагащи добри цени и отлично обслужване в шопинг столиците.

    ОтговорИзтриване