"

The Lady With The Little Dog - Joie de Vivre Blog - LifeStyle, Travel, Fashion, Art, Beauty, Music, Books, Health, Houses, Gardens, Wellbeing

понеделник, 10 ноември 2014 г.

Новогодишна вечер в Тенерифе

Здравейте, прекрасни
това е една от най-исканите от вас - моите читатели и читателки, публикация.
Съвестно ми е, че толкова я забавих.
Mолби и заявки за нея има още от юли.
Но ето, че накрая и нейното време дойде.
Мисля, че точно сега е времето да направим резервациите си за Коледа и Нова Година.



И така новогодишна вечер в Тенерифе.
Новогодишната вечер в Тенерифе е в типичния за Канарските острови, а и за цяла Испания стил.
Тоест - началото и е в 19 часа и това се спазва, не се закъснява, защото не е прието.
Всички гости на хотела, които са си платили новогодишната гала вечеря, се нареждат пред блестящо украсената основна зала, където обикновено са New Year's Eve Dinner.
Етикетът се спазва.
Облеклото е официално.
Дамите са с вечерни рокли,било къси ( обикновено за по-младите), било дълги, но дълги винаги с голямо деколте и/или голи рамене. Голямото деколте и голите рамене при дългите рокли за дамите са част от официалния, но не и прекалено официален етикет, по принцип.
Мъжете също са много елегантни.
Може и да има туристи, които са облечени по друг начин, но това не се толерира - никой няма да ви каже нищо, но вие няма да се чувствате удобно.
Така че сложете една хубава вечерна рокля, елегантни вечерни обувчици и една малка чантичка в багажа си ако избирате да сте на Канарските острови за Нова Година.
Разбира се, никак не е лесно да сте елегантна и да сте турист едновременно, особено ако цял ден сте обикаляли някой вулкан.

Ето ме мен на снимките като жив пример за несбъдната елегантност:)))Не ме питайте какво се е случило с косата ми, моля. След цял ден зверски вятър - екскурзията ни до Тейде бе на 31 декември, имах точно десет минути да скоча в роклята и да забода няколко фиби къде в косата, къде в главата. След което сложих гел за мокър ефект стронг холд:))))Така здраво ме холдна, че резултатът бе потресаващ. А време нямаше....



лирическо отклонение - харесвам много Тенерифе, а пък за Нова Година ми е най-най-любимото място. 


И така да предположим, че вече сте на Канарите.

Там думата официална новогодишна вечеря означава ОФИЦИАЛНА НОВОГОДИШНА ВЕЧЕРЯ.
Дамите са с прически ?! ( е, не всички, както виждате мен по-горе ), с хубав грим, с бижута, тоест с всичко което се изисква от дамите за една официална вечеря.

Часът се спазва стриктно, както вече казах, но и ще го повторя - защото закъсненията са крайно нежелателни.Ние, българите, не сме свикнали това да е така и от нашата група имаше хора, които пристигнаха в 21 часа, вместо в 19,с което скандализираха всички, а и останаха гладни. Е, не че гладуваха - моля ви не си представяйте сега такива ужаси, а просто трябваше да се хранят докато всички други вече танцуваха, щурееха и дивееха. Да, такава е действителноста на Канарите - разписанието се спазва точно.

Ние обаче бяхме почти навреме тъй като аз бях осведомена за тенерифските привички и закъсняхме само с половин час:)))) Така че бъдете осведомени и вие и бъдете дори по-точни, ако ви е възможно.
Цената на вечерята е от 70-80 евро нагоре на човек, ако сте в хотел 4 звезди, за пет може и над 150 евро и повече. Плаща се предварително и получавате своята покана+ малък подарък от хотела.

Менюто варира, но морски дарове като кралски и тигрови скариди, както и лобстер - специалитет за Тенерифе са задължителни, и са много хубаво направени.

Накрая всички ядат 12 гроздови зърна много бързо. Това се прави за късмет. И е навсякъде в Испания по тяхните новогодишни вечери. Аз все не успявам да ги изям чак толкова бързо. Мъжът ми обаче успява и така отсрамва семейството ни. Освен това всички крещят и броят докато ядат новогодишното грозде - голям купон. Първият път гледах леко стреснато, а после свикнах. Е, чак толкова бързо да ям грозде още не съм се научила.
Вечерята продължава от 19:00 до 22:00 обикновено. След което всичко се отсервирва, освен напитките и сладкишите. И се сервира шампанско и гроздето.
Масите са заредени с всякакви парти неща, и то много забавни, наистина добре направени, хубави и разнообразни - всевъзможни шапки, коронки, балони, домина, смешни очила и какво ли още не и най-важното е, че всички се маскират - няма сериозни хора в тази Испания, ей:))))

Гледаш ги важни и зрели, а като си сложат един нос като круша и царска корона на главата, като се омотаят целите в гирлянди и серпантини, и като се разскачат като подивели...да не им се надяваш. Казах ли колко много обичам испанците? Всъщност италианците повече. Не, испанците...Ох, по дяволите все не мога да реша коя от двете нации ми допада повече.

И така, след вечерята , която е до 22 часа почва бурно парти.
Ама наистина бурно всички скачат и танцуват като за последно.Вихрят се като луди.
Посрещат Новата година възможно най танцувайки и скачайки, хапвайки грозде.
До към 1-2 часа. И тогава всичко спира.
Такова нещо като цяла нощ новогодишно парти тук няма.
След 2 часа всички щастливи се прибират и заспиват.

На следващия ден са бодри, свежи и следва брънч.
А и почва подготовката за най-големия испански празник - Празникът на Влъхвите на 6 януари и тогава става наистина страшно, магазините пускат невиждани намаления, 40 процента дори за Шанел и Диор - представяте ли си?, и настъпва такова веселие което наистина никъде другаде няма.

Специфично за Тенерифе е и че стават огромни задръствания точно тогава. Защото всичко живо пазарува като невидяло. Испанците са такива странни хора, цял свят пазарува преди Нова Година и за Коледа, а те след, за своя специален празник на Влъхвите, на който страшно много държат.

Така че ако отивате за Нова Година някъде в Испания, обезателно останете до 6 януари, когато е този празник. Особено ако искате да пазарувате:)
А и атмосферата е много весела и темпераментна.

Моето мнение е , че Тенерифе си струва на 100 процента за Нова Година, климатът му е изключително подходящ и ще имате възможност и за плаж. Има вулкан, който е импозантен и заспал, което е по-добре от димящата Етна. Има екскурзии с катамарани около острова и до скалите Лос Гигантос, които са много приятни - за тях пропуснах да ви разкажа, те траят по цял ден и там плувате заедно с делфини - ако искате, разбира се.


Не знам за вас, но аз обичам да прекъсвам зимата с пътуване до място, където е лято, има палми и плаж.

Някои обичат ски, сняг, лед и студ , но аз не съм от тези.Наистина обичам зимата, снегът, заскрежените борове, но най много се наслаждавам на такава гледка от вътре през панорамните прозорци на басейна.


черните вулканични плажове на Тенерифе
много е полезно да се препичаш върху лава


Палми, палми, палми, топло, океан  и за фон на този пейзаж някой заснежен, далечен вулкан - какво по-хубаво от това?- никога не може да ми омръзне.

За  деца Тенерифе също е идеален избор, предимно заради Лоро Парк, той просто е обезателен за посещение.



След Дисни Ленд в Париж, Лоро Парк е другото най-хубаво нещо. А той даже не е единствен, на Тенерифе има и други такива впечетляващи паркове.

Не съм гледала дали се предлага Тенерифе и тази година от туристическите агенции, но вие можете да потърсите или сами да си организирате.

Още за Тенерифе можете да прочетете тук и тук и тук

3 коментара:

  1. Оо, чудесно звучи :) И аз вече се оглеждам за Новогодишни оферти. Обожавам пътеписите ти и винаги се пренасям на мястото, благодаря ти. :))
    А прическата е щура и дива и важното е, че си засмяна и лъчезарна. :)) Има жени които биха изпаднали в депресия, ако в последния момент се окаже, че прическата им не е наред. :Д Аз не съм от тях, но имам приятелки, които правят големи драми от такива неща.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Гери, че ти хареса пътеписа.
      Прическата ми е номер уно сред ужасите, но мен това не ме смути. Честно казано свикнала съм вече на всякакви премеждия - на една Нова Година бяхме насред пустинята в бедуинска шатра, и ни пазеха въоръжени араби с автомати калашников, да не би някой терорист да ни отвлече, а пък друг път обикаляхме Дубай на един силно наклонен кораб и пакистанци танцуваха около нас с извадени ножове, та това дето се случи с косата ми в Тенерифе след като си излях гела за мокър ефект отгоре, не ме разтревожи много.

      Изтриване
  2. Свежо като портокалов сок!
    Ние вече направихме своя избор тази година - с чартърен полет до Палермо.
    Признавам избрах Сицилия под влияние на прекрасните пътеписи за този остров, които прочетох тук.
    Но сега като чета за Тенерифе вуждам, че трябва да го включа в плановете.

    ОтговорИзтриване